lördag 26 oktober 2013

Nykter eller onykter – ett samtal om glädje och sorg

Det här är Pekka, en av mina närmaste vänner. Han är inte sällan onykter. Jag är alltid nykter.

Vi har utmanat varandra i ett samtal om alkohol där endast de bästa argumenten kan vinna.

Jag sätter min nykterhet på spel – han sin onykterhet.

Om hans argument är nog övertygande reser jag till Finland och dricker mig onykter med honom.
Detta vore ett oerhört högt pris för mig att betala.

Men jag tror att mina argument håller måttet. Det är han som är "färdig att plockas". Mina argument lär förvandla honom till nykterist!

Följ oss under sex månader och kommentera våra ståndpunkter. Vem kommer att vinna?

Fakta
Under resans gång ska jag publicera inlägg i konsten att argumentera. Det handlar om retorik, propaganda, härskarteknik och grundläggande argumentationsanalys.



1 kommentar: